درس هایی از بازی

ساخت وبلاگ

افرادی زیادی وجود دارند که خواسته های متفاوتی دارند اما آنقدر هایی که باید پیرامون خواسته هایشان فکر نکرده اند، در حقیقت آن ها درگیر چالشی شده اند و فریاد می کشند: دیگه خسته شدم، نمی تووونم!

ما هم برای توضیح بیشتر این موضوع، این داستان را با یک بازی کامپیوتری مقایسه می کنیم، تا ابعاد مختلفی از ماجرا آشکار شود.

در طراحی بازی های کامپیوتری قواعد خاصی وجود دارد:

قاعده اول می گوید: بازی متناسب با رده سنی و سطح( level ) بازیکن طراحی شده است.

یعنی در تک تک مراحل بازی، شما قادر خواهید بود، موارد خواسته شده را تحقق ببخشید و به بیانی غول مرحله آخر زندگی، در مرحله آخر است، و شما میتوانید تمامی دشمن های این مرحله را شکست دهید.

قاعده دوم می گوید: برای هیجان داشتن بازی باید دو اصل رعایت شود: اصل اول متنوع بودن بازی، زیرا انسان ها موجوداتی کاشف هستند و دوست دارند حقایق جدید و مفاهیم تازه ای را پیدا کنند و اگر این چنین نباشد؛ آن ها از بازی ها خسته خواهند شد.

اصل دوم که از اصل اول نتیجه گرفته می شود، عدم ساده بودن بازی است.

اگر یک بازی بسیار ساده باشد و شما مطمئن باشید که در آن بازی برنده اید، بسیار خسته کننده خواهد بود، دقیقا مثل بازی کانتر زمانی که شما با شلیک دشمن کشته نشوید دیگر انگیزه ای برای تلاش و تمام کردن مراحل بازی نخواهید داشت یا در کمتر از چند ساعت بازی را تمام خواهید کرد.

قطعا سختی کشیدن و ریسک کردن، باعث لذت بخش شدن بازی می گردد.

 

ادامه دارد...

 

نویسنده: مهدی میرزاخانی دانشجوی ترم هشت علوم تغذیه

فاتح دنیای تکنولوژی...
ما را در سایت فاتح دنیای تکنولوژی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : einakdoodii بازدید : 78 تاريخ : پنجشنبه 15 اسفند 1398 ساعت: 20:44